Edit Content

درباره ما

دکتر مسعود ذبیحی فرد جراح و متخصص بیماری های چشم

با ما تماس بگیرید

آستیگمات 2 چشم و جراحی حذف عینک

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • آستیگمات 2 چشم و جراحی حذف عینک
آستیگمات 2 چشم و جراحی حذف عینک
آستیگمات چشم
درمان آستیگمات چشم

آستیگات چشم چیست؟

آستیگمات چشم به شرایطی می گویند که در قرنیه چشم نامنظمی هایی وجود داشته باشد. این امر باعث پخش نور و ایجاد کشیدگی و حاله در چشم می شود. این مشکل یکی از عیوب انکساری چشم می باشد که با از سنین نوجوانی ایجاد می شود.  

علایم آستیگمات چشم چیست؟

علایمی چون هاله بینی، کشیدگی نور، ضعف بینایی و تاری دید در شب از علایم این بیماری می باشد که با معاینه دقیق دکتر ذبیحی فرد مشخص می شود. البته ممکن است آستیگمات همراه دیگر بیماری های انکساری چشم مانند نزیک بینی و قوز قرنیه بروز کند.  

راه های درمان آستیگمات چشمی:

اولین و بهترین راه درمان این بیماری چشم استفاده از عینک های آستیگمات می باشد. البته امکان استفاده از لنز های طبی هم وجود دارد که دکتر ذبیحی فرد پیشنهاد نمی کنند. اما اگر امکان استفاده از عینک نیست بهترین راه درمان این بیماری جراحی حذف عینک لازک یا  PRK  و فمتولیزیک توسط دکتر مسعود ذبیحی فرد می باشد  که شما را از عینک بی نیاز می کنند و دید برابر با عینک را به شما هدیه می دهد.  

لازک PRK کنم یا فمتولیزیک؟

جواب این سوال بعد از معاینه دقیق چشم توسط دکتر ذبیحی فرد و انجام اقدامات تشخیصی مانند بینایی سنجی و عکس های پنتاکم قرنیه مشخص می شود. البته در صورد امکان انجام هردوعمل برای شما، بهترین انتخاب برای افراد آستیگمات خصوصا آستیگمات های بالا انجام عمل فمتولیزیک است که پاسخ بهتری به چشم های شما می دهد.  

برای انجام عمل حذف عینک لازک PRK  یا فمتولیزیک چه شرایطی باید داشته باشیم:

اولین و مهمترین آیتم برای انجام این جراحی سلامت کامل قرنیه و ضخامت مناسب برای انجام تغییرات بر قرنیه است که با عکس های قرنیه مشخص می شود. در افرادی که خشکی چشم شدید دارند به علت اینکه عمل لازک PRK  یا فمتولیزیک احتمال خشکی چشم را بالاتر می برد بهتر است از این کار صرف نظر کنند. بیماری های خودایمنی که نیاز به مصرف کورتون دارند موجب اختلال در ترمیم شرایط قرنیه می شوند شما را از انجام عمل لازک PRK  یا فمتولیزیک باز می دارند. همچنین خانم های باردار یا خانم هایی که مصرف مداوم قرص های ضد بارداری دارند نمی توانند عمل های عمل لازک PRK  یا فمتولیزیک را انجام دهند.  

عمل حذف عینک لازک PRK  یا فمتولیزیک عوارضی دارند؟

عمل حذف عینک لازک PRK  یا فمتولیزیک هم مانند تمامی جراحی های بدن ممکن است عوارضی داشته باشند اما باید توجه داشت احتمال ایجاد این عوارض حدود 3تا5 درصد در هر فرد می باشد و جز جراحی های ایمن در جهان شناخته می شود. عوارضی چون اختلالت بینایی به‌خصوص در شب‌ها، تاری دید، سوزش خفیف چشم، خشکی چشم و کاهش میزان بینایی که به اکثرا به صورت موقتی است و با درمان مناسب بهبود پیدا می کند.  

عمل حذف عینک لازک PRK  یا فمتولیزیک نیاز به بیهوشی دارد؟

عمل حذف عینک لازک PRK  یا فمتولیزیک با قطره ی بی حسی انجام می شود و شما حین جراحی هیچ دردی را حس نمی کنید. این عمل هیچ بخیه ای ندارد و نیاز به بستن چشم نیز ندارد و شما با یک عینک دودی و یک لنز تماسی داخل چشم به کارهای روزانه خود می رسید. البته در عمل فمتولیزیک معمولا این لنز وجود ندارد و شما نیاز به دراوردن لنز یکهفته بعد از عمل ندارید.  

جمع بندی:

آستیکمات چشم یک بیماری انکساری چشم می باشد که با اقدامات اصلاحی مانند عینک زدن یا عمل حذف عینک لازک PRK  یا فمتولیزیک درمان شده و کیفیت بالای دید را در شما ایجاد می کند.این بیماری در از سنین نوجوانی شروع می شود و پیشرفت آن تا حدود 20سالگی متوقف می شود. عینک بهترین راه درمان آستیگمات است و عمل حذف عینک لازک یا فمتولیزیک می تواند شما را از زدن عینک بی نیاز کند. منابع مطالعاتی: American Academy of Ophthalmology  
اکر قصد عمل حذف عینک لازک PRK  یا فمتولیزیک با دکتر مسعود ذبیحی فرد را دارید با شماره 09301007233 تماس حاصل فرمایید.مشاوره ما به صورت تلفنی و واتس اپی است و در آن به تمامی ابهامات شما برای این جراحی ها پاسخ داده می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *